🎶عرب سانگ 2

تحمیل شش داستان کوتاه سینمایی ازکتاب گربه روی شیروانی داغ - تدوین جمشید ارجمند - راوی استاد بهروز رضوی mp3 mp4

شش داستان کوتاه سینمایی ازکتاب گربه روی شیروانی داغ  - تدوین جمشید ارجمند - راوی استاد بهروز رضوی

داستان کوتاه «در بارانداز»، اثر باد شولبرگ
داستان کوتاه «طاغی بی آرمان» (یا شورش بی دلیل) اثر نیکلاس ری،
د داستان کوتاه «شرق بهشت»، اثر پل آزبرن،
داستان کوتاه «گزارش زندگی کریستوفر بالستررو» اثر مکسول اندرسون،
داستان کوتاه «شاهدی برای دادستان»،
داستان کوتاه «گربه روی شیروانی داغ»
----------------
تنسی ویلیامز با نام اصلی توماس لنیر ویلیامز، نویسنده‌ی بسیاری از نمایشنامه های مشهور و از چهره‌های ادبی تاثیرگذار معاصر آمریکایی است که به سبب خلق نمایشنامه‌های منحصربه‌فرد، به‌عنوان یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. از آثار معروف او می‌توان به باغ‌وحش شیشه‌ای (1944)، اتوبوسی به نام هوس (1947)، گربه روی شیروانی داغ (1955) اشاره کرد
.تنسی ویلیامز در 26 مارس 1911 در کلمبوس آمریکا متولد شد. او دومین فرزند از سه فرزند خانواده بود. ویلیامز در کنار مادرش بزرگ شد. او رابطه پیچیده‌ای با پدرش داشت، پدرش فروشنده‌ای پرتوقع بود که کار را به هر چیزی ترجیح می‌داد.

دوران کودکی تنسی ویلیامز در کلمبوس خوشایند و شاد بود. اما با نقل‌مکان خانواده‌ به سنت لوئیس، زندگی‌اش دچار تحول شد. هویت بی‌دغدغه دوران کودکی او در خانه شهری جدیدش از بین رفت. ویلیامز گوشه‌گیر شد و به نوشتن روی آورد. محیط پرتنش خانه، زمینه‌ای برای ظهور هنر نمایشنامه‌نویسی او فراهم کرد.
تنسی ویلیامز در سال 1929، برای تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری در دانشگاه میسوری ثبت‌نام کرد؛ اما مشکلات شخصی باعث انصراف او از دانشگاه شد. ویلیامز با ناامیدی عمیق به خانه بازگشت و به اصرار پدرش در یک تولیدی کفش مشغول به کار شد. او از این شرایط راضی نبود و در اوقات فراغت به نوشتن شعر و داستان می‌پرداخت. سرانجام این افسردگی کار خود را کرد و تنسی دچار حمله عصبی شد. او پس از بهبودی به سنت‌لوئیس بازگشت، در دانشگاه آیووا ثبت‌نام کرد و در سال 1938 فارغ‌التحصیل شد.

در سال‌های بعد مشاغل مختلفی را تجربه کرد اما با وجود تمام مشکلات به فعالیت در عرصه‌ی نمایش‌نویسی ادامه داد. در 28 سالگی، به نیواورلئان نقل‌مکان کرد، نام و سبک زندگی خود را تغییر داد و جذب زندگی شهری شد که الهام‌بخش او در نمایش‌نامه‌‌نویسی بود.

تنسی ویلیامز در سال 1944 نمایشنامه باغ‌وحش شیشه‌ای را نوشت. این اثر در 31 مارس 1945 اکران شد و ستایش منتقدان و تماشاگران زیادی را برانگیخت. باغ‌وحش شیشه‌ای زندگی ویلیامز را برای همیشه متحول ساخت. دو سال بعد، نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس به نمایش درآمد. این اجرا از موفقیت قبلی او پیشی گرفت و جایگاه او به‌عنوان یکی از بهترین نمایشنامه‌نویسان کشور را تثبیت کرد. اتوبوسی به نام هوس و گربه روی شیروانی داغ دو بار جایزه حلقه منتقدان درام و جایزه پولیتزر را برای ویلیامز به ارمغان آورد.
.

Tags: افسانه ایرانی افسانه ها بهروز رضوی بوستان سعدی پهلوی تاریخ ایران تاریخی تذکره اولیا چامسکی حافظ خاطرات خاطرات علم خون ونفت داستان داستان خوانی داستانخوانی داستانهای کوتاه دن ارام دیوان حافظ دیوان شعر دیوان شمس رمان رمان خارجی زندگینامه سعدی سهروردی شاهنامه شاهنامه فردوسی شبه خاطرات شعر شعر و نوا شمس تبریزی فراماسونری فلسفه قصه خوانی کتاب کتاب خوانی کتاب سیاسی کتاب صوتی کتاب گویا کشف الاسرار گلستان سعدی مثنوی مشاهیر ادبیات مناجات نامه مولوی

×

Video player


Loading
Play video / تشغیل
تحميل mp4 فيديو

جديد البحث