🎶عرب سانگ 2

تحمیل نمایش صوتی دخمه - اثری از ژوزه ساراماگو - کتاب و صدا mp3 mp4

نمایش صوتی دخمه - اثری از ژوزه ساراماگو - کتاب و صدا

این کتاب، داستان پیرمردی ۶۴ ساله‌ به نام «سیپریانو الگور» است که در دهکده‌ای زندگی می‌کند.

«سیپریانوی کوزه‌گر» زمانی که متوجه می‌شود دیگر ظروفش برای مشتریان مقبولیت ندارد و آنها به محصولات مدرن‌تری روی ‌آورده‌اند، ضربه‌‌‌ی بزرگی به او وارد می‌شود. در فشارِ نومیدی، ناگهان با همفکری دخترش، به این نتیجه می‌رسد که خط تولید خود را به سمت تولید عروسک‌های سفالی تغییر دهد. به این ترتیب زندگی آنها با هدف جدیدی به تکاپو می‌افتد. اینجاست که داستان ساده‌ی زندگی روزمره و یک‌نواخت سیپریانوی سفال‌‌فروش به دغدغه‌های بی‌شمار پیرمردی تنها و ناامید تبدیل می‌شود که نمی‌داند جدال اصلی‌اش بیشتر با خودش و خاطرات گذشته‌اش است، یا با دختر و دامادش و زندگی آینده‌اش.

درباره‌‌ی نویسنده :
«ژوزه ساراماگو» اولین نویسنده‌ی پرتغالی‌ است که برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات شده است. آثار او در زمره‌ی برترین‌های جهان قرار دارد. رمان‌های «کوری» و «بینایی» از کتاب‌های برتر این نویسنده و مکمل هم هستند. کوری و بینایی، هر دو، از نوعی بیماری معنوی سخن می‌گویند که فهم بشر را از شناخت نادرست واقعیات نشان می‌دهند.

*کتاب: (۲۰۰۰)The Cave

****شنوندگان گرامی، پیشاپیش از کیفیت پایین و اشکالات جزئی برخی از بخش‌های نمایش پوزش می‌خواهیم.****.

رمان دخمه، آخرین اثر «ژوزه ساراماگو» است. اتفاقاتی که در این داستان رخ می‌دهد، توصیفات جالب توجهی دارد. ژوزه ساراماگو تلاش کرده است تا اندرزها و جملات فلسفی و ادبی خود را لابه‌‌لای گفت‌وگوهای شخصیت‌های داستان بیان کند و همین نکته، موجب شده که این کتاب مورد توجه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

قالب کتاب گویا
نمایشی

بازیگران
جواد پیشگر , محمد عمرانی , فریدون محرابی , مهدی طهماسبی , شهین نجف زاده , زهره مجابی , عبدالعلی كمالی , ماندانا محسنی , سینا نیكوكار , سلمان خطی , علی تاجمیر , محمد پورحسن

×

Video player


Loading
Play video / تشغیل
تحميل mp4 فيديو

جديد البحث