🎶عرب سانگ 2

تحمیل کتاب صوتی دختری به نام فاجعه اثر نانسی فارمر mp3 mp4

کتاب صوتی دختری به نام فاجعه اثر نانسی فارمر

به منظور اطلاع از اضافه شدن کتابهای جدید، در کانال ما عضو شوید:
https://bit.ly/32WNB6G

این کتاب درباره‌ی دختری به اسم «نامو» است که در مزرعه زندگی می‌کند و با کودکی‌هایش دردسرساز می‌شود.

«نامو» دختر کوچکی بود که پس از کشته‌شدن مادرش به دستِ یک پلنگ و فرار پدرش از قبیله، نزد خاله «چیتو» و مادربزرگش زندگی می‌کرد. او مجبور بود هر روز، از زمان بیدارشدن تا پایان شب، کارهای متعدّدی را انجام دهد. او به آزادی‌های دخترخاله‌اش حسادت می‌کرد، ولی جرأت نداشت اعتراض کند.
نامو دختری خیال‌باف بود و روحی ناآرام داشت. او وقتی برای جمع کردن هیزم به جنگل می‌رفت، دور از چشم دیگران، عکسی را که از جلد مجلّه‌ای بریده بود، پیش روی خود می‌گذاشت و با او همچون مادرش صحبت می‌کرد.
شبی به هنگام بازگشت از جنگل، نامو به علّت ترس از تاریکی، بوته‌ای را به شکل پلنگی‌ ترسناک دید، ولی با تابیدن نور ماه متوجه اشتباه خود شد. آن شب نامو برای اعضای خانواده از پلنگی سخن گفت که راه را بر او بسته و غرّش‌های ترسناکی کرده بود، ولی به محض اینکه او از مادرش کمک خواسته، پلنگ به بوته‌ای تبدل شده بود.
ماجرا برای او یک اتّفاق و شوخی بود، ولی دیگران چنین تصوّری نداشتند و به این ترتیب، ماجراهایی برای نامو رخ داد.
نامو پس از دست‌وپنجه نرم کردن با شیوع وبا، پلنگی وحشی و ازدواجی تجویزشده از سوی جادوگری شیّاد، با برداشتنِ چند قطعه طلا، از روستای خود فرار کرد. او قایقی دزدید و با استفاده از تعالیم مادربزرگش، آن را به مقصد زیمباوه به حرکت درآورد.
نامو در زیمباوه، علاوه بر مواجهه با فشار تنهایی و بلوغ، با خطر حمله‌ی کرگدن‌ها، کروکودیل‌ها و حیوانات درنده‌ی دیگر نیز روبه‌رو شد!

* درباره‌ی کتاب:
«دختری به نام فاجعه نوشته‌ی «نانسی فارمر» برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ انتشار یافت. نامو، دختری یازده ساله است که در روستایی کهن، در کشور موزامبیک، زندگی می‌کند. او طبق آداب و رسوم قبیله‌ی خود بزرگ شده است.
واژه‌ی «نامو» در زبان محلّی مرسوم در موزامبیک، به معنی فاجعه است و شخصیّت اصلی داستان را، به خاطر رسوایی‌ها و ناهنجاری‌های پیرامون خود و مادرش، نامو نامیدند.
این کتاب در کنار کتابِ «پسری به نام دردسر!» از «جری اسپینلی»، برنده‌ی مدال افتخار نیوبری (نشان افتخار ادبیات کودک)، نامزد دریافت جایزه‌ی ملّی کتاب سال آمریکا، کتاب برگزیده‌ی انجمن ادبی ALA و کتاب برگزیده‌ی سال پابلیشر ویکلی شده است.

*درباره‌ی نویسنده:
نانسی فارمر، زاده‌ی جولای ۱۹۴۱، نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان و علمی-تخیّلی اهل آمریکا است.
فارمر در شهر فونیکس، ایالت آریزونا به دنیا آمد. او پس از پایانِ تحصیلاتش در کالج رید (۱۹۶۳)، وارد دانشگاه برکلی کالیفرنیا شد و در رشته‌ی شیمی و حشره‌شناسی تحصیل کرد.
او پس از ‌نام‌نویسی در سپاه صلح (۱۹۶۳–۱۹۶۵)، در موزامبیک و رودزیا (زیمبابوه کنونی) مشغول به‌کار شد؛ جایی که او روش‌های بیولوژیکی کنترل پرواز «مگس تسه تسه» را از سال ۱۹۷۵ تا سال ۱۹۷۸ مطالعه کرد.
وی با همسرش «هارولد فارمر» در دانشگاه رودسیا (دانشگاه فعلی زیمبابوه) آشنا شد. بعد از گذشت یک هفته از خواستگاری، آنها ازدواج کردند و اکنون، به همراه همسر و تنها فرزندش (دانیل) در ایالت آریزونا زندگی می‌کند.
او تا به حال موفّق به دریافت جوایز ادبی متعدّد از جمله: سه جایزه‌ی نیوبری و یک جایزه‌ی ملّی کتاب آمریکا برای ادبیات نوجوانان شده است.
همچنین «خانه‌ی عقرب و نامو دختر آفریقا» از دیگر آثار اوست.

کتاب مرجع
A Girl Named Disaster(۱۹۹۶)

راوی: نازنین مهیمنی، بهرام سروری نژاد


کاری از گروه ایران صدا و گروه کتاب خوان
#Ketabkhan#کتاب صوتی#کتاب گویا#کتاب خوان

×

Video player


Loading
Play video / تشغیل
تحميل mp4 فيديو

جديد البحث