🎶عرب سانگ 2

تحمیل نمایش صوتی کوه جادو - اثری از توماس مان - کتاب و صدا mp3 mp4

نمایش صوتی کوه جادو - اثری از توماس مان - کتاب و صدا

«هانس کاستورپ» جوانِ بورژوازاده‌ای است که برای اقامت چندروزه نزد پسرخاله‌ی خود «یوآخیم» می‌رود. یوآخیم در آسایشگاه «شاتس آلپ» در داووس بستری است.

کوه جادو (به آلمانی: Der Zauberberg) رمانی از توماس مان، نویسنده‌ی آلمانی، است که در سال ۱۹۲۴ انتشار یافت و در سال ۱۹۲۹ جایزه‌ی ادبی نوبل را برای نویسنده به ارمغان آورد.
« توماس مان» در این رُمان نیز، چنان‌که در بودنبروکها (زوال یک خاندان) می‌بینیم، اگر نه به یک مکان هانسایی، حداقل به یک قهرمان ایالت هانسایی بازمی‌گردد. همین که کاستورپ در معرض فضای مرگ‌آلودِ آسایشگاه قرار می‌گیرد، احساس می‌کند یا می‌پندارد که خود نیز بیمار است و هفت سال در آنجا می‌ماند تا زمانی که جنگ جهانی ۱۹۱۴ میلادی او را از رؤیا بیرون می آورد و با خشونت به میدان‌های نبردِ جنگِ جهانیِ اوّل می‌برد.
در این رمانِ نمایشی می‌توان شش خصلت یا شش موضوع اساسی یافت: نخست اینکه، نویسنده سبکی ناتورالیستی به کار می‌برد که به‌ویژه در توصیفاتش بسیار دقیق است، به این معنی که تسلیم میل خود به مسائل مربوط به بیماری می‌شود ولی بر سر تحلیل فرتوتیها و احتضارها درنگ بسیار می‌کند.

کتاب : (۱۹۲۴) Der Zauberberg

*شنوندگان گرامی، به‌سبب اینکه قسمت پنجم داستان کوه جادو در آرشیو موجود نیست، خلاصه‌ای از آن را برای شما در نظر گرفته‌ایم. امیدوارم لذت ببرید.

****شنونده گرامی، پیشاپیش از کیفیت پایین و اشکالات جزئی برخی از بخش‌های نمایش پوزش می‌طلبیم.****

رمان نمایشی «کوه جادو»، شاه‌‌کاری بی‌‌چون‌وچرا از «توماس مان» است که سبک‌‌های متعددی را دربرمی‌گیرد: کلاسیک و درعین‌حال مدرنیستی، اثری تعلیمی و سنّتی، یک کمدی رفتار، حکایتی از اروپای بورژوای پیش از جنگ و [شاید از همه مهم‌تر] رمان نمایشی دل‌‌خواه که با داستان مهیج و طوفانی خود، مخاطب را تنها نمی‌گذارد .

قالب کتاب گویا
نمایشی

کارگردان
علی عمرانی

بازیگران
عباس وفایی , محمد عمرانی , محمد رضاعلی , مجید همزه , سعیده فرضی , احمد گنجی , رضا عمرانی , احمد آقالو , اكبر زنجان پور , نوشین حسن زاده , ناهید مسلمی , صفا آقاجانی , مهرخ افضلی , میرطاهر مظلومی , مهدی نمینی مقدم , محمد پورحسن , بهناز بستان دوست , مهین فردنوا , جواد پیشگر , سیما نیكوكار , حمید یزدانی

نوع مرجع
کتاب

عنوان كتاب مرجع
Der Zauberberg

منبع
اداره کل نمایش

All rights Reserved

×

Video player


Loading
Play video / تشغیل
تحميل mp4 فيديو

جديد البحث