🎶عرب سانگ 2

تحمیل کتاب صوتی تازه عروس اثر آلبا دِ سس پدس mp3 mp4

کتاب صوتی تازه عروس اثر آلبا دِ سس پدس

به منظور آگاهی از افزوده شدن کتابهای جدید، به کانال ما بپیوندید:
https://bit.ly/32WNB6G

کتاب صوتی تازه عروس اثر آلبا دِ سس پدس

این کتاب گویا، قصّه‌ی زنی را روایت می‌‌کند که به‌‌تازگی ازدواج کرده است. مردم روستا بسیار خرافاتی هستند و نوعروس را بدیُمن و بدقدم می‌خوانند و این عقیده کم‌کم بر رفتار و تفکّر همسر «تازه‌‌‌عروس» اثر می‌گذارد.

«ماریا» که دختری ۲۲ساله و ساده است، با پسری به نام «جوآنی» ازدواج می‌کند. جوآنی او را به مزرعه‌‌ی پدری‌اش می‌برد. در راه مدام از دیدنی‌های دهکده‌شان و نیز از خانواده‌اش می‌گوید. اما وقتی ماریا با خانواده‌‌ی جوآنی، یعنی پدر پیر و دو برادرش، آشنا می‌شود از برخورد سرد آنها دل‌‌‌‌گیر می‌شود.
پیرمرد همین که به او گوشواره‌‌ی همسر فوت‌‌‌شده‌اش را می‌دهد و کم‌‌‌کم رفتارش با او خوب می‌شود، قلبش ناراحت شده و می‌میرد. یکی از پسرها قصد فروش خانه را می‌کند، اما «عمو آگوستینو» مانع او می‌شود. زن‌ها و مردهای فامیل مرگ پیرمرد را به‌‌‌سبب قدم شوم ماریا می‌دانند و او بیشتر از پیش تنها می‌شود و مدام به گذشته‌اش فکر می‌کند. اما خویشاوندان همچنان برای او دردسرهای بیشتری ایجاد می‌کنند تا اینکه ...

* درباره‌ی کتاب:
این کتاب مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه جذاب و شنیدنی است که با نام اصلی «دعوت به شام»(به زبان ایتالیایی) در سال ۱۹۵۵ چاپ شد. محتوای داستان‌های این کتاب به عشق، رابطه، پیچیدگی‌ها و سختی‌های روابط انسانی و مشکلات اجتماعی زندگی زنان اشاره دارد و داستان‌هایی از زندگی و ارتباط میان همسران را روایت می‌کند.
زنان همانند دیگر آثار «آلبا د سس پدس» شخصیت‌های اصلی داستان‌های این کتاب هستند؛ زوج‌های جوان و زنانی که میان دوراهی در رابطه‌شان قرار گرفته‌اند.
داستان‌‌های کوتاه این مجموعه عبارت‌‌اند از: «دفترچه‌‌ی پس‌انداز»، «دخترک ساده‌لوح»، «عاشق و معشوق»، «تازه‌‌‌عروس»، «خداحافظی»، «شال خاکستری»، «دوچرخه‌‌ی قرمز»، «یکشنبه»، «درس»، «بوی دود»، «دیوار دبیرستان» و «سرخی غروب».
زمینه‌‌ی کلی داستان تازه‌‌عروس که مهم‌ترین داستان در این مجموعه است، مسائل اجتماعی مرتبط با زندگی خانوادگی زنان است. روابط، رفتار، ازدواج و پیش‌‌‌پاافتاده‌ترین مسائلی که به زنان مربوط می‌شود، در یک محیط روستایی به تصویر کشیده شده است.

* درباره‌ی نویسنده:
«آلبا دِ سِس‌ پِدِس» ( متولد ۱۱مارس۱۹۱۱ رم، ایتالیا و درگذشته‌ی ۱۴نوامبر۱۹۹۷ پاریس، فرانسه) روزنامه‌نگار و نویسنده ایتالیایی-کوبایی است.
آلبا د سس‌ پدس در رم ایتالیا زاده شد. پدربزرگش نخستین رئیس‌جمهور کوبا، پدرش سفیر کوبا و مادرش ایتالیایی بود. خود وی پس از ازدواج با یک سرهنگ اشراف‌زاده‌ی ایتالیایی به تابعیت ایتالیا درآمد و سال‌های بسیاری در ایتالیا زیست.
او کارش را با روزنامه‌نگاری در دهه‌‌ی ۱۹۳۰ و نوشتن مقالاتی در مجله‌ی پیام‌آور آغاز کرد و در سال ۱۹۳۷ با مجموعه داستان‌هایی به نام «کنسرت» توجه منتقدان ادبی را جلب کرد.
در ۱۹۳۵ نخستین رمان خود (روح دیگران) را نوشت. در این سال برای فعالیت‌های ضدّ فاشیستی در ایتالیا زندانی شد و دو کتابش، «هیچ‌کس به گذشته برنمی‌گردد» (۱۹۳۸) و «فرار» (۱۹۴۰)، در دستگاه سانسور فاشیست‌ها توقیف شد، اما او را در سراسرِ جهان مشهور ساخت.
در سال ۱۹۴۳ برای همکاری با به زندان افتاد. او با چند روزنامه‌ی مهم ایتالیا همکاری‌اش را آغاز کرد و در سال ۱۹۴۹ شاهکار خود «از طرف او را» به چاپ رساند. تا چند سال پس از انتشار این کتاب روزنامه‌ی «لاستامپای» شهر تورینو مقالاتی نیز با عنوان «از طرف او» می‌نوشت.
آلبا د سس‌ پدس پس از جنگ به فرانسه رفت و تا پایان عمرش (۱۴نوامبر۱۹۷۷) در پاریس ساکن بود.
او در همه‌‌ی کتاب‌های خود، داستان زندگی زنان بعد از جنگ در جامعه‌ی آشوب‌زده‌ی قرن بیستم را روایت می‌کند.
او در رمان‌هایش نماینده‌‌ی زنان قرن بیستم ایتالیا است؛ سال‌های جنگ جهانی دوم و چندین سال پس از پایان جنگ که تقابل پیدا و پنهان فضای ناهماهنگ زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی و چالش زنان با محیط اطرافشان را نشان می‌دهد.

کتاب مرجع
‭‎ Invito a pranzo - ۱۹۵۵
Author: Alba De Céspedes

راوی: فاطمه رکنی


#Ketabkhan#کتاب صوتی#کتاب گویا#کتاب خوان#Ketab Gooya #Ketab_gooya_Soti #فاطمه_رکنی

لازم به ذکر است که این کتاب گویا، اقتباسی بوده و بصورت خلاصه شده بمنظور پخش رادیویی، بازنویسی شده است

×

Video player


Loading
Play video / تشغیل
تحميل mp4 فيديو

جديد البحث